NAČÍTÁM

Rostou Google vědomostní panely jako vlastnosti vyhledávání na popularitě – nebo ne?

Není to zatím zcela jasné, jestli tu byla nějaká změna v tom, jakým způsobem Google přidává a odkazuje na náš obsah.
 
Pete Meyers (aka Dr. Pete) ze společnosti Moz nedávno zveřejnil na svůj Twitter, v pátek, že zaznamenal navýšený počet přisuzovaných odkazů na Google Vědomostních panelech během několika minulých dní v jeho MozCast nástroji. Lidi z RAnkRangeru také zaznamenali tyto výkyvy, a Mordy Oberstein ze společnosti RankRanger nám dokonce v pondělí sdělil, že ještě neviděl navýšení ve stylu „karty objevů“, jak je nazývají.
 
Jak vlastně vypadají
 
Nejdříve vám ukážu, jak vlastně tyto panely vypadají. Ve zkratce, vypadají jako hybrid vědomostních panelů Google a vybraných příspěvků. Často mají zobrazené lokace ve vědomostních panelech, ovšem vypadají jako vybrané příspěvky. Tady je snímek obrazovky některých příkladů:

1

2

Dvě procenta výsledků vyhledávání
 
Společnost Moz tvrdí, že vidí tyto panely ve dvou až třech procentech výsledků vyhledávání, které sleduje. Lidi z RankRangeru sledovali tyto typy vědomostních panelů již nějakou dobu, v dokumentech o nich mluví jako o „kartách objevů“ a můžete je také sledovat v nástroji RAnkRanger a jeho sledovacím nástrojem. Dokonce jsou to panely, které byly na Google snad od roku 2018 (leden). Tento nástroj ukáže, že zde není žádná podstatná změna v tom, jak často se tyto karty ukazují na Google, avšak ukazuje to zhruba dvou – tří procentní pokrytí.
 

3

Obavy a debata.
 
Meyers si myslel, že bylo velice zajímavé vidět tyto změny tak nedávno, protože nedávný špatný obraz Google v pressu okolo toho, že nepropojuje obsah stránkám s texty písniček nebo že se stává portálem odpovědí namísto vyhledávače. Avšak data RAnkRangeru neukazují žádnou reálnou změnu a Mordy Oberstein z Rankrangeru tato data potvrdil, tedy že se možná nic zvláštního neděje.
 
Google testuje nepropojování.
 
Dodám, že toto ráno jsem viděl Google, jak testuje (aktualizace – tohle byl bug, ne testování, alespoň podle Google) vybrané příspěvky na mobilním vyhledávání bez propojení. Tady je snímek obrazovky, který ukazuje kartu pro „volnou zónu (free zone)“ bez žádného propojení s tvůrcem obsahu, poskytnutý od uživatele Venkatramani.

4
 

Proč by nás to mělo zajímat.
 
Očividně, spousta projektů, na kterých pracujeme, spoléhá na to, že na ně bude Google odkazovat. Pokud se Google rozhodl buďto navýšit nebo snížit míru, v jaké odkazují či propojují naše stránky s vybranými příspěvky, může to mít opravdu drastické dopady na náš provoz a potencionálně také na zisky společnosti.