NAČÍTÁM

Google jen tak neopomíjí v PageRanku nofollow odkazy. Tady je důvod, proč je stále vidíte v Google Search COsnole

Napříč tomu, že se nofollow odkazy ukazují v Google Search COnsole, Google nechce převádět PageRank na tyto odkazy, což vysvětlil Webmaster analytik trendů John Mueller 15. srpna v edici sezení AskGoogleWEbmasters.

Otázka.

„Počítá Google nofollow odkazy jako backlinky? Vidím totiž tyto odkazy v mých hlášeních odkazů v Google Search Console a určitě o nich vím, že jsou nofollow,“ zeptal se uživatel adriansanityy skrze jeho Twitterový účet.

Odpověď.

Jak již bylo zmíněno výše, nofollow odkazy neprocházejí PageRankem, dokonce i když je můžete vidět ve vašich hlášeních o odkazech v Google Search COnsole.

„Avšak stále je to odkaz na internetu, uživatelé jej mohou použít, aby se dostali na vaši webovou stránku,“ rozvedl dále Mueller a poté shrnul: „A tak jsme se rozhodli, že v Google Search Console nakonec budeme i tyto typy odkazů nadále ukazovat spolu s ostatními odkazy, které ukazují na vaši webovou stránku. Podobně je tomu v případě, když byste používali nástroj pro zavržení odkazů, tyto odkazy by sice již nevydávaly žádný signály, ale stále by se objevovaly v Hlášení o odkazech v Google Search Console.“

Proč by nás to mělo zajímat.

Nepochopení přirozenosti a charakteristiky těchto odkazů, které se objevují v Google Search Console hlášení o odkazech může vést ke zkreslené představě a interpretaci vašeho PageRanku, což může dále vést k nepřesným závěrům ohledně celkového SEO vaší webové stránky.

Pokud byste se chtěli dozvědět více o těchto nejlepších praktikách.

Níže naleznete některé další zdroje, které by vám mohly pomoci ovládnout jak outbound, tak backlink odkazy. Bohužel jsou v angličtině, ale i na našem blogu se vyskytuje spousta článků, které vám s tímto pomohou.