NAČÍTÁM

Hlášení: „Podněcované recenze“ jsou efektivní pro uživatele i značky

Zatímco padesát osm procent uživatelů bylo naprosto nepolíbeno jakoukoliv podněcovanou recenzí, čtyřicet dva procent bylo méně ochotných jim věřit.
 
Nikdo nerozporuje fakt, že je nadmíru důležité mít nějaké online recenze. Velké množství nejrůznějších studií a průzkumů a hlášení dokumentuje vliv těchto recenzí na uživatele a jejich rozhodování při nakupování. Mnohem více kontroverzní téma je to, jak vlastně zachytit dobré recenze a jaké taktiky a manévry jsou etické a efektivní.
 
Nová zpráva od Bazzarvoice obsahuje data o amerických a francouzských nakupujících, kteří jsou starší osmnácti let. Tato zpráva diskutuje o tom, jak vlastně budou uživatelé reagovat na „podněcované“ recenze a jestli jsou stejně efektivní pro značky a jednotlivé společnosti jako ty, které vznikají spontánně. Všichni dotazování nakupují několikrát měsíčně.
 
BazaarVoice se zaměřuje na ten fakt, že valná většina spotřebitelů byla ochotná věřit recenzím, ale velmi podstatná menšina tedy rozhodně ne. Takže výsledky jsou značně smíšené.
 
Kontinuum recenzí. CO se týče jednotlivých druhů recenzí, máme zde čistě organické recenze, které jsou napsány, aniž by společnost či značka podněcovala či pobízela uživatele k jejich napsání, poté jsou tu recenze, o které společnost jednoduše požádala a následně podněcované recenze (to znamená, že recenze může sloužit jako vstupenka do nějaké soutěže nebo se za recenzi nabízí nějaký bonus). Poté jsou zde ještě placené a falešné recenze.
 
Jedna otázka hodná diskuze zní následovně: Jsou podněcované nebo placené recenze to samé jako falešné recenze? Bazaarvoice a ostatní si sice myslí, že ne, ale Yelp by se určitě hádal a obhajoval by své stanovisko, že tyto recenze jsou všechny stejné tím, že mohou podat nepravdivé informace o obsahu a mohou tedy klamat spotřebitele.
 
Google a Yelp mají velmi odlišné strategie na zachycování falešných recenzí, kdy Yelp je daleko více fanatičtější při jejich vymícení, tedy alespoň těch, které považuje za neautentické recenze obsahu.
 

Hlášení: „Podněcované recenze“ jsou efektivní pro uživatele i značky
4.6 (91.11%)9