NAČÍTÁM

Meta Robots.txt nofollow, bude se s ním zacházet jako s nápovědou.

S robots meta tagem se nyní bude také zacházet jako s nápovědou, v souladu s novým zacházením GOogle nofollow vlastnosti odkazu, uvedl ve svém tweetu zaměstnanec Google a analytik trendů společnosti Gary Illyes jedenáctého září.
 
Robots nebude podporovat nové vlastnosti odkazů. 
 
„Není tu žádný meta robots ugc nebo sponsored, nic to neudělá, pokud tyto vlastnosti přidáte,“ dodal také Illyes ve svém tweetu.
 
Spousta SEO konzultantů a společností zpochybňuje důvod, proč by vlastně měli adoptovat tyto nové vlastnosti odkazů z obsahu generovaného uživateli a sponzorovaných odkazů. Illyes a Danny Sullivan, kteří se podíleli na oznámení, zase na druhou stranu uvedli, že tyto nové vlastnosti budou sloužit pouze proto, aby Google daleko lépe pochopil internet a dovolil tak správcům webů, aby klasifikovali povahu a charakter jejich odkazů, pokud tedy chtějí. Nuance, na které se Google dívá, mezi nofollow, ugc a sponsored vlastnostmi nebudou mít žádný vliv na vaši vlastní webovou stránku, a implementace těchto nových vlastností je hlavně úplně dobrovolná.
 
Rozlišování mezi noindex a nofollow.
 
„Robots meta tag zůstává stejný jako předtím, noindex ovlivňuje webovou stránku, nofollow ovlivňuje odkazy na webové stránce. Změní se jenom to, že nofollow na odkazech je nyní trošku odlišný,“ dodal John Mueller z Google ve svém dalším vysvětlení změn.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Ať už budete používat nofollow jako vlastnost odkazu nebo v rámci meta tagu robots, GOogle vám nyní říká, že se bude dívat na nofollow jako na „nápovědu“ ohledně kontextu odkazu – ne jako příkaz k ignorování odkazu. Ve většině případů, tvrdí Google, nofollow odkazy budou považovány za to, čím byly vždycky a nebudou jim přiřazovat nějakou rovnost odkazů, avšak společnost bude sbírat data v rámci odkazů a, v některých případech, tyto signály mohou poté ovlivnit hodnocení.
 
Pro webové stránky na konci nofollow odkazů to tedy znamená to, že pokud GOogle zvolí možnost, že bude počítat tyto odkazy do určitých scénářů – odkazy ze stránek jako Wikipedia, například – tak poté stránky propojené by mohly vidět jistá zlepšení v hodnocení. A opravdu je tu velký důraz na to „mohly“.